HÖJDEN av otur...

Tyvär kommer detta inte vara något glatt eller särskillt uppiggande inlägg.
 
Sjukt tråkigt att behöva ställa in Uppsala resan som jag sett så sjukt mkt fram emot! För en gång skull var allt planerat in i minsta detalj, jag hade inte lamnat en pinal åt slumpen. Jag hade sett sjukt mkt fram emot att få fara på en så stor tävling som slottshoppet kommer bli, att få bo i tält med 2 av dom finaste 4 benta jag vet. Att jag äntligen lyckats att riktigt tagga upp mig själv. Slutat tänka ångestladdat, sluta tänka för mycket, för långt, för allvarligt. Bara ta det som det kommer, satsa stenhårt men ha den där glimten i ögat och ha riktigt kul på vägen. Så skiter sig allt, typiskt min tur att så fort jag engarerar eller anstränger mig för hårt för något så går det käpprätt åt H-vete. Så känns det just nu.
 
Efter att ha skrivit de sjukt själviska så vill jag tillägga att Sigge värkar må bra, just nu ligger han och sover (nerdrogad som han är)
 
Höjden av otur.. vi skulle bara träna lite kontaktfält, allt gick lugn och fint och han gick skit fint. Tills sista gången jag ska ta han över. Högst uppe på A-hindret såg det ut som att han stannade till för en halv sekund men när han kom ner märkte jag att något var fel! Han stödde inte på vänster bakben. När jag tog en närmare titt såg jag att han blödde och att ena klon stod ut på ett jätte konstigt sätt. Som tur var fans en av mina klubbkompisar kvar, hon hjälpte mig att linda om sen var det raka vägen till veterinären.
 
Det hela slutade med operation, klon var av helt och hållet så det fans inte så mkt att göra. Nu blir det tratt, strumpor och vila ett tag fram över. Men jag hóppas att han är tillräckligt pigg eller att vi får hundvakt över dagen så att vi kan fara till Piteå med Tjabo.
 
Jag ska sova på mitt arga besvinka jag och förhoppningsvis må lite bättre över mig själv imorgon. Och hoppas att Sigge mår bättre, matte ska "wabba" och ha soff mys hela dagen med sin vita fara.
 
Hoppas ni andra har haft och får en bra dag, Mvh Tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0