Trötta dagar

Hej igen! 
 
En kort uppdatering om vad som har hänt och vad som kommer att hända!
 
Jag och Sigge har gått agility kurs för Åsa Emanuelsson och fått tillbacka gnistan igen! Innan, under och efter Nordmalings tävlingarna har vi varit lite ur fas och inte haft samma gnista och glöd som vi brukar ha haft. Men efter denna dursen så har vi fått tillbacka lite kämpar glöd och ska nu snart fara iväg till Uppsala på Slottshoppet, en 6 dagar tävling och testa våra nya färdigheter och vår nya energi. Efter det blir det att fara till Piteå på agility tävling där med och dessutom ställa Tjabo på hans första offesiella utställning. Ska bli intressant att se vad dom har att säga. 
 
Till Uppsala bär vi av på fredag, jag och dom 2 fyrbenta grabbarna. Vi kommer att bo i tält i 5 nätter (ska bli kul att se hur Tjabo tycker om de, lilla vakthunden ;) ), tyvär ser det inte som att vi hade särskillt mycket tur med vädret men jag hoppas att det hinner ändra sig lite. Om inte annat tror jag att vi kommer få ett minne för livet endå.
 
Tjabo har fått dra 3 mjölktänder, kanin tänderna kom upp och kilade fast i mjölktänderna men nu efter lite veterinär vård ser allt riktigt bra ut! Tänderna värkar komma där dom ska och han har inga större psykiska men. Det där men att "vara lite trött" som veterinären sa att han skulle kunna va hade tydligen inte Tjabo hört då han strax efter att vi kommit hem vart rastlös och började hitta på bus, så det var bara att ta på sig träningskläderna och gå ut och träna lite grunder i agilityn. 
 
Han är riktigt ivrig på at träna den lilla svarta, riktigt fartig och så länge man är tydlig och har tålamod så går allt riktigt bra. Men envis som en åsna är han. Återkommer med lite bilder från midsommar och annan träning. 
 
Ha det bra så länge, och för er som nu läser denna lilla blogg så ber jag om ursäkt att jag är så fruktansvärt dålig på att uppdatera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0